Vi har tappat en författare.

Efter lite om och men har vi spetat oss igenom de senaste kapitlen av storyn med flera veckors mellanrum. Det är sorgligt att det ska behöva vara så. Orsakerna är bl.a brist på inspiration, idér, tid och ork.
Azra och jag är beroende av varandra när det gäller storyn. Skriver inte den ena personen så kan heller inte den andra skriva, då vi inte vet hur ett kapitel slutar och var. Ja, ni förstår.
Den senaste tiden har vi båda haft problem med att få inspiration. Man känner sig för stressad för att lugnt kunna sätta sig ner och tänka över storyn. Man vill göra så mycket annat medan.
Azra och jag har egentligen funderat ut (ungefär) hur hela storyn ska gå, men det är bara detaljer, finslipning och nedskrivning som fattas. Jag antar att ni förstår att det är just det som är det jobbiga. Det är hur roligt som helst att sitta och kasta tankar mellan varandra när vi har lust, men nu har det bara tagit stopp.

Azra sade här om dagen att hon inte orkar längre. Hon har noll inspiration och noll tid. Den tid som hon får över vill hon göra på något hon tycker är roligt. Hon bestämde sig för att ge upp storyn. Hon har nu låtit mig (malin) ta över storyn.

Jag vill egentligen gråta krokodiltårar över att Nadine har mist sin sanna författare, då jag känner att jag har svårt att skriva på det sättet som Azra skrev, men självklart ska jag försöka.
Jag tänker det mer som att jag "hoppar in" för en tid, medan Azra inte vill/orkar/kan skriva den delen.
Så. Nu. Att tänka på det sättet gör det lättare för mig. Hoppet finns kvar om två författare.
Sjävklart ska jag vara öppen för Azras idér om hon råkar komma med några. :)

Nu är det som det är. En författare.

Jag ska göra så gott jag kan för att göra det bästa av storyn.

// Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0