8. NADINE - Inte en dans på rosor

Hemma var saker och ting precis som vanligt. Ludde, vår hund, lunkade fram till mig med detsamma jag steg in genom dörren. Han viftade på svansen och skällde lyckligt. Ludde var en labrador och hade beigeaktig päls. Han hade stora, hängande öron och en jättegullig nos som han mer än gärna nosade med. Två år gammal och en älskad familjemedlem. Den enda som alltid var lika glad att se en.

Jim satt vid matbordet och proppade i sig maten som om det var hans sista måltid och mamma och pappa hade ännu inte kommit hem från jobbet. Att driva en advokatfirma var inte det lättaste, så mamma och pappa brukade jobba ända in på småtimmarna. Oftast fick jag eller Jim laga maten, eller så värmde vi upp några matrester. Idag var vi båda lata, så vi valde matresterna. Jim och jag körde vår vanliga hälsningsfras:
”Mmh..”
”Mmhh..”

Jag kan inte förstå att Jim började sjuan idag. Högstadiet. Det känns som om det var igår han var 6 år gammal och sprang runt och var allmänt irriterande. Nu kunde man till och med föra normala konversationer med honom. Undrar hur det blir när han börjar ta hem tjejer? Kommer han att välja översminkade blondiner med putläppar eller tycker han att barbie-stilen är överskattad? Jag hoppas på det senare. Tjejerna kommer i alla fall att granskas helt och hållet av mig, och sårar de min bror kommer de att åka ut genom dörren med putläpparna före.

Efter maten kände jag tröttheten komma ikapp mig. Dagarna i gymnasiet var verkligen inte lätta, tack och lov att jag går estetiska och får ha roliga ämnen som musik och konst. Matten gick ju mindre bra, men det håller ju på och reder upp sig. Undrar hur det blir att jobba med den här Wille. Jag hoppas inte att han är en sådan typ som struntar i allt och låter mig göra jobbet. För jag tänker inte göra allt och låta honom glida runt på ett bananskal. Nåja, det visar väl sig. För att piggna i lite loggade jag in på Facebook och letade efter smaskigt skvaller. Tyvärr händer det absolut ingenting i den här tråkiga staden så jag letade mig till MSN i stället. Sarah var inloggad!

Sarah – säger:
- tja
Nadine – a missguided ghost säger:
- hejsan!
”Sarah – säger:
- gick det bra på mötet idag?
”Nadine – a missguided ghost säger:
- jadå. vi måste göra grupparbeten och uppgifter, men ananrs är det lugnt.
- annars* menade jag.

”Nadine – a missguided ghost säger:
- mamma och pappa har inte kommit hem än och klockan är 7.. det är 4de gången på två veckor.. jag vill inte vara någon extra mamma åt Jim, jösses, tänk vilket pubertetsmonster han kommer att bli snart, jag vill inte hantera sånt..
”Sarah – säger:
- nåja, en positiv sak är ju i alla fall att ni är ekonomiskt oberoende och behöver inte bekymra er om det.. men nu ska jag dra, hejdå.

Och så var hon offline. Vad var det där sista hon skrev? Ekonomiskt oberoende och behöver inte bekymra oss om det? Det har väl inget med saken att göra? Sarah har betett sig ovanligt konstigt på idag. Det kan väl inte ha med Wille och matten att göra? Eller?

Kommentarer
Postat av: J O A N N A

Sv: Hehe jo vi hade kul :)



Jag tycker att ni hade en bra bloggidé för de som gillar att läsa :)

2009-10-19 @ 21:49:46
URL: http://joannagabrielssons.blogg.se/
Postat av: sara

hejsan, tack för kommentaren,jag kommer nog titta in här fler gånger,:)

2009-10-19 @ 23:07:06
URL: http://sarapatriicia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0